Burt´s Bees!

Utvärdering av Burt´s Bees


Jag har nu en tid prövat produkter ifrån Burt´s Bees. Då jag vill hitta en riktigt bar rengörare och salva för mina händer...  så självklart köpte jag mig 
Ansiktsrengöring och Hand salva.


Ansiktsrengöringen:
Är väldigt rik på fint malda persika korn.
Ingefära, algextrakt samt Willoebark extrakt.Den exfolierar och tar bort överflödig olja, smuts samt döda hudceller.
Willowbark extraketen verkar sammandragande i huden ( scrub) och med hjälp av ingefära och algextrakten vitaliserar och ger en mjuk och ren hud.

Ingredienser i Ansiktrengöringen:
Aqua (vatten, eau), Vitis vinifera (druva) olja, stearinsyra, glycerin, Prunus persica (persika) pulver, Cocos nucifera (kokosnöt) olja, Parfum (doft), natriumborat, salix alba (pil) bark extrakt, Chamomilla recutita (Matricaria) blomma extrakt, hydrastis canadensis (gyllene sigill) extrakt, fuscus vesiculosus (blåstång) extrakt, hedychium coronarium (hawaiian vit ingefära) rotextrakt, sackaros stearat, xantangummi, glukos, natriumklorid, glukosoxidas, lactoperoxidas, limonen


Handsalvan:Handsalvan innehåller Botaniska oljor * oliv,bivax samt örter.
Om man har problem med torra och spruckna händer (kanon för mig som virkar, med självsprickor ) är denna en klockren produkt som mjukgör och återfuktar mina händer.

Ingredienser i Handsalvan:
sötmandelolja, Olea europaea (oliv) frukt olja, Cera Alba (bivax, Cire d'Abeille), Parfum (doft), Tocopheryl Acetate, Symphytum officinale (vallört) rotextrakt, tokoferol, Rosmarinus officinalis (rosmarin) blad, Lavandula angustifolia (lavendel) blommor, Rosmarinus officinalis (rosmarin) bladextrakt, glycin soja (soja) olja, rapsolja linalool, limonen

I det stora hela så är detta Kanon !Jag verkligen älskar Båda produkterna och kommer alltid ha dom hemma.
Just för att den rena känslan man får av Ansiktrengöringen, samt Att handsalvan är så kanon vid spruckna små fingrar:)
Helt klart att detta är något som kommer stå i mitt badrumskåp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0