Vänskap o vänskap..

Jag pratade tidigare i dag med en vän, som jag lärt känna i en av grupperna på facebook..
De här med vänner...
Citat:
"Haha man blir så förvånad och glad när man träffar människor bara över internet som blir bättre vänner än vissa man har irl:S "
Och visst jag kan bara hålla med...
Det är bra konstigt de här...

Mina vänner som ska finnas här i samma stad, ja vissa är Månader/år sen jag pratade med..
Surt men så är de..
Medans jag kan få en underbar fin vän genom kommentar här på bloggen, vilket har hänt ett antal gånger nu ..
Vissa av er finns där , trots mil i avstånd
Ni finns där trots att vi aldrig träffats, men man känner att Hon! Hon bryr sig!
Det är så enkelt att vara en vän.
Frågan är varför man väljer att INTE vara de..
Jag tänker ju inte tvinga mig på andra människor..
Vill man inte så vill man inte. Fine!
För en tid sen så skrev jag en fråga i DETTA inlägg
Och ni svarade : (plockar ett par kommentarer)
Amanda

sv: Vänskap är när man är med några eller någon man känner sig bekväm med och kan ha kul med och berätta allt för inga hemligheter. Jag tycker även att man skall ha en vän som inte bara tänker på sig själv utan tänker på andra hur det kan bli om den gör si och så :)




penny

För mig finns det flera nivåer av vänskap faktiskt. Jag har många bloggvänner som jag är väldigt tacksam över och ser som vänner även om man inte har mött IRL :)

Sedan har man vänner sedan förr som man inte umgås med med på samma vis länge av olika anledningar, men när man väl ses så är det som tiden stått stilla och man har inga måsten med varandra. Måste inte ringa hela tiden, eller höra av sig. Man vet vart man har varandra. 

Sedan väldigt nära vänner, vilket jag i och för sig inte längre har. Men de är de man delar sin vardag med, sina tankar om det som händer i nuet, dem man ber om hjälp när man måste låna något och de man kan gråta och skratta med. Har tyvärr förlorat de fina nära vänner jag haft pga av flytt osv

Men en sak är säker i allt detta, att man ska vara tacksam och uppskatta alla lika mycket då de finns i ditt liv för att det finns en mening med alla relationer. <3



elin

vänskap för mig är en äkta vän som man alltid finns där för en, en som man kan lita på och kan skratta och ha kul med. :)

 

Så känner ni som jag ?
Vad är vänskap för er?

Kommentarer
Postat av: Vivi

Vilket fint inlägg !

Jag kan inte säga att mina bloggvänner betyder mer för mig än mina vanliga, trots att jag har en mer regelbunden kontakt med bloggvännerna.

Däremot kan vänner över nätet betyda otroligt mycket, just via en blogg följer man ju med i varandras vardag, man peppar & stöttar.

Sedan måste man ju erkänna att det finns en del praktiska saker med vänner via nätet, för visst går det snabbare att skriva ett par rader än att prata i telefon eller ta en fika :)

Helt i dagens anda då de flesta känner att tiden inte räcker till.

Kramar

2012-04-11 @ 12:49:11
URL: http://www.missvivis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0