Dagens Winnerbäck

Du som reser mig
Jag har en sak att berätta
Från kullarna in till stan
Luften var fylld med nålar
jag gick från A till B
Jag visste ingenting

Kommer du ihåg
affischerna och sagorna
Blöta skor nerför trappan
som inte ville gå till skolan

Se mig, sa jag
Hör mig, sa jag
Känn mig

Det måste ut för att hitta in
Jag tror det svajar i min själ
Det måste ut för att hitta in

Du som reser mig
Se mig, hör mig
känn mig

Det måste ut för att hitta in

Stockholm var så stort
jag köpte loss sjuttiosex kvadrat
Nöjd kan du vara själv
Jag visste ingenting

Onsdag genom regn
en slaskig trottoar
Ät din soppa
livet har börjat
Vi har en lång väg framför oss

Se mig, sa jag
Hör mig, sa jag
Känn mig

Det måste ut för att hitta in
Jag tror det svajar i min själ
Det måste ut för att hitta in

Du som reser mig

Jag litar på dig
och jag kan ha fel
Jag förstår inte allting själv
Jag måste lösa upp det här
Jag har klätt mig i för mycket hud

Se mig, sa jag
Hör mig, sa jag

Jag såg en chans, en chans att bli lämnad ifred
En chans att få vara med
Jag ville berätta om fanfarerna
men det kom annat ivägen

Se mig, sa jag
Hör mig, sa jag
Känn mig

Det måste ut för att hitta in
Jag tror det svajar i min själ
Det måste ut för att hitta in

Du som reser mig
Se mig, hör mig
känn mig

Det måste ut för att hitta in
Jag tror det svajar i min själ
Det måste ut för att hitta in

Du som reser mig
Du som reser mig
Du som reser mig
Du som reser mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0