Fredagsfika


Kladdkaka med vanilj och blåbärsgrädde
Ingredienser:
100 g smör
2 st ägg
2,5 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
2 dl vetemjöl
Så här gjorde jag :
Smält smör i en kastrull.
Vispa ägg och socker pösigt, tillsätt  vaniljsocker, kako och mjöl.
Och så klart smöret:)
Rör ihop till en slät smet.
Häll sedan smeten i en bröad form med löstagbara kanter, ( jag bröar alltid med Havregryn)
Grädda i 175 grader i ca 20 min i mitten av ugnen.
Och vill man ha en kladdigare kaka , ja då tar man kortare tid....
Jag vispade grädde och tillsatte i hälften vaniljsocker och hälften blåbär:)
Toppa med  florsocker!
Hoppas det ska smaka och ha en UNDERBAR fredag!

Kommentarer
Postat av: Syster ryster E

Kladdkaka som är min favorit men ingen inbjudan! :P

2012-03-09 @ 18:09:22
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Låter underbart gott, men inte för mig just nu :D:D

2012-03-09 @ 22:52:14
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Cattis

mm, ser så himla gott ut :) Du som bakat?

2012-03-11 @ 20:07:06
URL: http://kortoliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0