Han dunsade in i Balkong fönstret

 
Jag vaknade upp midsommaraftons morgon, och tog en vända här i gräset på våran gård.
 
Där förstår ni hittar jag denna lilla fågel.
 
Det första jag reagerade på , var att vänster vinge inte var som en fågelvinge brukar..
Jag tror minsann den var bruten :(
 
Vad skulle jag göra nu då?
 
Vi skulle ju iväg! 
Inte ville jag lämna denna söta själv, i detta katt täta område:(
 
 
Jag ringde 118118 och bad att få komma till någon som tog hand om skadade fåglar.
Jag hade hela tiden ögonen på denna lilla! 
 
Tillslut efter någon minut så Fann vi en Ordförande i en fågelklubb här i Oskarshamn.
 
Jag bad om att få bli kopplad och det gick ett par signaler,
( pinsamt så här på Midsommaraftons morgon men ett måste, jag ville inte lämna fåglen här)
 
 
 
En mycket trevlig herre svarade, och Några minuter senare så stod han på gräsmatta! 
 
Jag blir så glad när det finns folk som vänar även om djuren.
 
Han berättade för mig att de som syntes var en bruten Vänstervinge, och att det var en liten bofink.
 
Han tog med sig fåglen efter ett par minuters prat, han skulle lämna den på rehabelitering.
Förmodligen så hade han flygit in i vårat balkong fönster..
 
Vi önskade Glad midsommar.
 
Och nu hoppas jag bara att jag en dag får se denna söting här igen, med frisk Vinge!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

wow... (skäms) det hade jag aldrig orkat...

Svar: vad hade du inte orkat? :)
isacsmamma.blogg.se

2012-06-24 @ 11:27:55
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Jessica Högberg

ringa om en skadad fågel... grymt av dej!! =))

Svar: Aaaa hi hi tack! <3 men hellre de än att se den lida eller bli uppäten av en katt :S
isacsmamma.blogg.se

2012-06-24 @ 16:14:59
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Jessica Högberg

*gilla*

Svar: Tack söta!
isacsmamma.blogg.se

2012-06-24 @ 16:58:22
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0