Träna minnet?

Fisk Memory

Veckans vara Hos Minimango är  den här veckan är ett sött minnesspel med roliga fiskar för de yngsta i familjen.
Med detta klassiska spel lär sig barn att associera bilder och även minnet tränas.
Precis som i andra memoryspel gäller det att hitta två likadana kort och para ihop dem två och två.
Flest par vinner!
Spelet innehåller 30 stycken fiskar som illustrerats med färgglada och roliga motiv
. Bitarna är i stark kartong och kan rengöras med en fuktig trasa vid behov.
Totalt 30 delar och de är förpackad i en praktisk låda, så spelet är lätt att ta med på semestern.

Hur spelar man Memory?
Någon lägger ut alla brickor med baksidan upp på bordet eller golvet.
Man turas om att vända två kort och det gäller att samla på sig kortpar med samma sort.
När det är ens tur får man vända två valfria kort, ett i taget.
Om de har olika valör måste man vända dem uppochner igen och sedan är det nästa spelares tur.
Om de har samma valör får man behålla dem och sedan fortsätta med att vända ett nytt par.
Det gäller alltså att försöka komma ihåg vilka valörer som ligger på vilket ställe.
Den som har samlat ihop flest par när alla kort är slut har vunnit.
Ålder: + 3 år
Mått fiskar: 7,5 x 5 cm.
Antal spelare: En till flera spelare






Kommentarer
Postat av: ami

I november så blev jag drastiskt sjuk, men de kunde inte veta vad det var. Mådde alltid illa, hade huvudvärk, svårt att andas o.s.v I början av april så svimmade jag i skolan och kunde inte andas fick åka med ambulans och då fick de se att jag hade en infektion som växte ovanpå magsäcken som låg och tryckte mot lungan därav svåra andningsproblem. I samma veva fick jag veta att jag är troligen gluten och laktos intolerant så hade väldiga magsmärtor. Så fick opereras och nu har jag varit på min sista kontroll som säger att jag är frisk och får börja träna o.s.v igen :D

2012-05-16 @ 10:10:37
URL: http://silverlady.blogg.se/
Postat av: hanna ♡

tack, desamma du! :D

2012-05-16 @ 10:22:39
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: Lisamarie

Sv: okej:)

2012-05-16 @ 10:30:00
URL: http://lillalisaaa.blogg.se/
Postat av: pavithra

Sv: Tack desamma :D

2012-05-16 @ 19:58:33
URL: http://pawibourek.blogg.se/
Postat av: Mamman till L & L

Svar: Men oj, kommentaren skulle ju hamnat här istället. Blir lite förvirrad ibland över vilken kommentardel som hör till vilket inlägg :)

2012-05-17 @ 12:27:26
URL: http://vimorina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0