Skulle du åka en tur med Titanic?

"Australiensisk miljardär bygger exakt replika av det berömda fartyget

Om fyra år kan den som känner sig hågad lösa biljett till Titanic II – en exakt kopia av det ryktbara lyxfartyget som förliste för hundra år sedan.

Bakom projektet står en australiensisk miljardär.

Drygt två veckor efter hundraårsdagen av Titanics förlisning meddelar den australiensiske miljardären Clive Palmer att han ska låta bygga en exakt kopia av den världsberömda fartyget, enligt nyhetsbyrån AP.

Samma rutt som sist

Titanic II, som ska byggas på ett kinesiskt varv, kommer att vara lika lyxig som originalet men vara utrustad med den senaste teknologin, lovar Palmer.

Han kallar projektet "en hyllning till minnet av de män och kvinnor som arbetade på ursprungliga Titanic".

Jungfruresan kommer att ske 2016, mellan Southhampton och New York – samma rutt som förra gången det begav sig.

God för fem miljarder

Titanic förliste natten mellan 14 och 15 april 1912 efter att ha kolliderat med ett isberg. 1514 personer omkom, varav de flesta passagerare i tredje klass.

Cliver Palmer är Australiens femte rikaste person, god för mer än fem miljarder amerikanska dollar."

 

Detta kan du läsa om i En artikel i Aftonbladet som du finner HÄR

Men de e väl klart man frågar sig , skulle man?

 

Även om tanken lockar så vet jag inte om jag skulle våga åka EXAKT samma rutt igen...

Hm.. jag vet inte de jag ....

Skulle du?


Kommentarer
Postat av: Anna

Never!!



Fy sjutton säger jag bara!



/ANNA

2012-05-01 @ 18:05:57
URL: http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se
Postat av: Alva

alltså, jag skulle inte tro det. ♥ fin blogg annars.. ♥

2012-05-01 @ 19:52:07
URL: http://alvasuundberg.blogg.se/
Postat av: bbaraaelin

njaa tveksamt.. men skulle va kul!<3

2012-05-01 @ 22:33:14
URL: http://bbaraaelin.blogg.se/
Postat av: bbaraaelin

sv. haha håller med dig!

hoppas du fått en fin start på veckan:)

2012-05-02 @ 00:03:14
URL: http://bbaraaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0